Att säga grattis

Det finns några i min närhet som har blivit gravida eller har fått barn. Jag kan omöjligt få ur mig det lilla ordet "grattis". Det går bara inte. Avundsjukan tar över och brinner i mig. Ibland dyker en svart tanke upp i min hjärna och jag skäms över att jag ens tänker som jag gör. Jag önskar självklart aldrig livet ur ett barn. Absolut INTE! Men ibland vill jag att föräldrarna ska förstå smärtan det innebär att förlora ett barn. De som har barn kan föreställa sig hur det skulle kännas om deras barn plötsligt togs ifrån dom. Men dom kan aldrig förstå på riktigt. Så jag säger grattis här. Inte för att någon av dom kommer att läsa men då har jag kommit ett steg närmre iallafall. Inte förrän jag själv är gravid igen kan jag nog säga grattis så att det hörs.

Vaknade vid 10 och snart ska jag iväg och ha min enda lektion för dagen. Det det sättet är det härligt att vara student. Även om jag vill ha ett jobb. Gärna nu på en gång!

Kommentarer
Postat av: Annika

Ja,gumman. Det är inte lätt och du anar inte hur glad jag skulle bli att få höra dig säga att du är gravid igen. Då kommer jag nog att börja storgråta. Jag vet ju hur det hägrar för dig. Stor varm kram och LYCKA TILL!!!!!!!

2011-04-20 @ 13:30:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0