Barnminneslund

Har börjat ändra mig vad gäller var jag vill att mina barn ska få sin sista vila. Var helt inställd på att ha dom hemma i Eskilstuna först eftersom Stockholm aldrig kommer kännas hemma för mig. Men nu har jag hört att det finns speciella minneslundar för barn och det känns som ett bra alternativ det med. Då får dom massor av andra barn att leka med. Visst finns det säkert barn i den minneslunden vi hade tänkt oss från början men det känns som att barnen skulle ha det roligare om det bara var andra barn kring dom. Först tänkte jag på vad JAG ville ha. Men nu tänker jag på vad barnen skulle vilja ha. Och dom vill ju ha kompisar och ha roligt. Googlade igår på barnminneslundar och hittade en artikel som avslutades såhär:

Jag minns när jag berättade för en av mina bästa vänner att vi skulle begrava Stella i en minneslund bara för barn. ”Vad bra”, sa han. ”Det blir som ett dagis i himlen. De stora barnen kan ta hand om henne.”

Jag tyckte det var jättegulligt och så vill jag ha det för mina barn. Som ett dagis i himlen. Då får mina barn också gå på dagis som alla andra barn. Men vi får se... Vi är två om beslutet och vi ska nog prata med kuratorn om det också.

Undrar var mina barn är någonstans nu...


Kommentarer
Postat av: Havsklippan

Min ängel Wilma ligger också i en minneslund bara för barn här i Stockholm. Tänkte precis som din vän att då har hon andra barn som tar hand om henne och leker med henne. Det är en tröst i hjärtat.

2011-04-07 @ 16:24:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0