Mirakelbebis

Skrev förut om att man bara får läsa lyckliga historier i tidningen. Det är bara mirakelbebisarna man får läsa om. De som föds för tidigt och överlever. Jag tycker självklart att det är fantastiskt att mammor och pappors underbara små bebisar överlever. Jag önskar såklart att Klara och Gustav också hade överlevt, men nu är verkigheten en annan. Och jag stör mig på att man bara får läsa om lyckliga saker. Jobbiga saker ska vi gömma undan. KJ och jag hade vår bröllopsbild i tidningen igår. Den var dubbelt så stor som dödsannonsen och kostade mer än hälften så mycket. Som sagt, jobbiga saker ska vi inte läsa om. Nej nej... Idag i Aftonbladet får vi läsa om lilla Frieda som föddes i vecka 21+5 och överlevde tack vare sjukhusets insatser. Fantastiskt, verkligen! Klara och Gustav föddes i vecka 21+3. Dom dog och ingen är intresserad för det händer ju så ofta...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0