9 månaders glädje och oro

Säger som en annan mamma: Jag vill ha ägglossning idag, + imorrn och bebis i övermorgon.

Ja, tänk om man kunde snabba på processen. Slippa nio månaders oro för att det ska hända igen. Men samtidigt kan man inte gå in i en graviditet med inställningen att det ska gå åt skogen. Även om jag kommer bli superglad den dagen jag blir gravid kommer oron och ångesten finnas där hela tiden. KJ och jag pratar en del om det. Hur vi ska orka. Men man har helt enkelt inget val... Man måste. Tur att vår kurator kommer finnas där hela tiden. Och som jag jag sa till min henne, jag kommer ha sorgen över Klara och Gustav sittandes på ena axeln och glädjen över syskonet på den andra. Bara det inte bli kortslutning i hjärnan.

Nu ska jag fortsätta bygga IKEA-möbler...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0