Besök hos barnmorskan

Besök hos barnmorskan idag. Ny sådan eftersom min tydligen är sjukskriven. Suck! Men den här nya var väldigt trevlig att ha att göra med. Började gråta så fort jag fick frågan om hur jag mådde. Jo tack, fysiskt är det bra. Psykiskt är det värre. Fick göra prover fast det egentligen inte var dags. Socker- och järnvärdet var fint. Vikten var också bra. Själv har jag ingen aning om vad jag väger och hur mycket jag har gått upp. Har valt att inte veta det eftersom jag dels inte hann gå ner alla kilon efter förra graviditeten och dels för att jag har annat att tänka på än min viktuppgång. Det finns liksom annat som är viktigare just nu. Hon kände även på magen och så fick jag höra hjärtat slå. Hade inget behov av att få höra det men det är ju lite mysigt ändå. Lillen bökade runt som tusan hela tiden men till slut fick hon tag på hjärtljuden. Så visst lever han. Men det visste jag hela tiden såklart :-)

Kommentarer
Postat av: Annika

Det är så skönt att du får alla dina "koller". De håller uppsikt över dig och lilleman och det är bra. Mysigt att höra att det är full fart på det lilla livet i din mage. Det bådar gott för framtiden. kram

2011-08-31 @ 19:08:42
Postat av: Mona-Lisa

En ny människa igen?! Tur att hon är bra!!! Skönt att alla värden är bra och att det är full fart på den lille Skrutten där inne. Vad roligt det blir att träffa honom sen. Så härligt!! Blir han en kille med samma fart som Rasmus???

Vi ses i E-tuna i helgen!

KRAMAR

2011-08-31 @ 19:37:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0