Mycket och lite till...

Såja... Det blir många bäckar små i detta inlägg för att få med allt. Hoppas ni orkar med... :-)

Resan började med Spädbarnsfondens familjehelg i Varberg. Toppenhelg med en otrolig samhörighet med dom andra familjerna. Det var kul att se alla familjer med levande barn och man fick lite hopp om hur bra allt faktiskt kan bli ändå. Vi hoppas få komma tillbaka nästa år med vår alldeles egna levande bebis. På spädbarnsfondens hemsida finns det bilder från helgen. Förutom att jag ser ut som en mupp på bilden med Klara och Gustavs ballonger är det väldigt fina bilder. Speciellt de två längst ner på KJs och mina händer och när vi kramas efter att ha släppt upp ballongerna.

Vidare gick resan till Lund där vi övernattade en natt för att åka vidare till Ystad military tattoo där vi var med och spelade. Det var jobbigare än jag hade räknat med och jag mådde peck några dagar med massa spyor och extrem trötthet. Skippade paraderna, en konsert och ett rep. Inge vidare att bo på på logement med nio andra i en korrididor med två orkestrar som inte vill sova om nätterna. Nej, usch vad jag mådde pest och pina. Det satte sig på psyket också och jag ville bara därifrån. Det blev nämligen en väldig kontrast att komma från gemenskapen på familjehelgen till en partajande orkester utan döda barn. Mitt upp i allt får vi veta att Victoria och Daniel ska ha barn, vilket är jättekul. Men det blev jobbigt att alla antog på en gång att det skulle komma en bebis i mars. Dom har sin verklighet och jag har min verklighet. Blev lite för jobbigt för mig just då. Men KJ fanns vid min sida hela tiden och var underbar.

Idag har vi varit på två ultraljud och träffade min läkare. Först var vi på RUL. Kändes lite som att vi skulle få domen idag. Hade skrivit en lapp och lagt i plastfickan där jag önskade samma BM som förra gången och det lyckades. Fick henne och hon var jättebra idag igen. Allt såg bra ut och jag blev, mot min vilja, tillbakaflyttad tre dagar. Så nu har jag BF på min pappas födelsedag. 15 januari.

Sen gjorde vi ett vaginalt ultraljud för att kolla livmoderhalsen. Men den var 5 cm lång och sluten. Toppen! Däremot ska dom kolla moderkakan nån gång efter vecka 30 eftersom den låg lite lågt ner. Troligvis är det inget konstigt och den kommer flytta upp men bäst att kolla för säkerhetsskull.

Sjukhusbesöket avslutades med att vi träffade min läkare där vi gick igenom vad vi ska göra för besök på specmvc. Ska få börja gå där varannan vecka från och med nu och göra kontroller. Min oro över förlossningen kan jag släppa också. Jag kommer bli igångsatt. Känns helt underbart! Dessutom skrev hon ut Bricanyl åt mig som jag kan ta ifall jag får sammandragningar och psyket brakar ihop. Hon sa att det var därför. Inte för det medicinska, utan för att lugna mig. Jag har att tänka på ändå. Tänk att sjukvården kan se så olika ut runt om i landet. Jag är så tacksam över att jag inte behöver be om något. Alla extrakontroller, igångsättningar, samtal, bricanyl osv är så självklart för dom. Dom säger sakerna innan man ens hinner ta upp dom själv. Fantastiskt!

Och om ni är nyfikna på vad som ligger i min mage så är det en liten pojke. Klara och Gustav ska få en lillebror! Detta firade vi med att köpa strumpor. Mer tänker vi inte köpa på väldigt länge.



Vår lille pojke!



Beviset på att det är en pojke. Bilden är tagen underifrån och visar två lårben och en liten snopp.



Lillens första egna strumpor. Som han inte ärver från syskonen.

Av nån anledning vägrar blogg.se att centrera enbart bilderna och bildtexterna utan centrerar allt. Irriterande. Men men...

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Annika

Ja, grattis till att det ser så bra ut. Nu är vi verkligen hoppfulla. Jag längtar så efter den nye lilleman. Kusin Rasmus är ju lilleman nu. Men han hinner bli nästan två tills den nye lilleman kommer. Om de nu inte får samma födelsedag :) Men du vill ju bli igångsatt. Å, så mysigt med ett nytt litet barnbarn. Längtar :)

2011-08-22 @ 19:01:53
Postat av: Mona-Lisa

Ni har upplevt mycket under den senaste veckan!!! Vad skönt att läsa om dagens positiva upplevelser och att ni blir så väl omhändertagna!!! Kramar till ER och LILLKILLEN!!!!!

2011-08-22 @ 19:07:26
Postat av: Jenny

Haha, vilken härlig köns-bild:) Grattis till pojken! Och skönt att allt går bra för er=)

2011-08-22 @ 19:45:05
URL: http://prydh.blogg.se/
Postat av: Maria

Jenny: Ja, det var inga problem att se vad det var. Vi såg på en gång innan barnmorskan sa något alls :-)

2011-08-22 @ 23:54:14
URL: http://ensortsmamma.blogg.se/
Postat av: Annica

Vad underbart att läsa att dom tar väl hand om dig, blir nästan lite avundsjuk för själv så måste jag be om allt och det är inte alltid det lättaste att få fram och dessutom veta vad jag behöver och bli tagen på allvar..



va roligt att veta att det är en liten lillebror, även där blir jag lite avundsjuk för jag vill så gärna veta vad som väntar i min mage..



Kramar

2011-08-23 @ 11:07:35
URL: http://kolbengtsson.blogspot.com
Postat av: Jenny

Härligt underbara bilder :)

2011-08-23 @ 17:55:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0