Akrobaten gör mamma irriterad

Har en akrobat i magen. Igår höll han på nonstop mellan 18 och 02 med en 15-minuterspaus när jag ställde mig i duschen vid 23 för att duscha varmt och få en lugn stund. Han brukar nämligen lugna ner sig i duschen. Känner mig proppfull och fattar inte hur det ska få plats mer nu. Statusen just nu är en trött och gnällig Maria som har ont precis överallt och inte vill vara gravid längre. Och ja, det är tillåtet att gnälla i mitt tillstånd oavsett hur många döda barn jag har. Men sånt är ju inte "tillåtet". Man ska bara vara glad och tacksam.

Men KJ säger att jag är fin med min tjockismage och att jag är duktig på att bära bebis! :-)

Kommentarer
Postat av: Annika

Ja, du är fin med din mage och duktig som klarat av att vara gravid i snart 1,5 år, med allt vad det inneburit. Här har du verkligen inte haft någon räkmacka, som du tidigare alltid haft i livet. Här stötte du på patrull. Men nu är det nära och snart får du gosa med lilleman utanför magen istället. Så härligt det kommer att bli. Bamsekram till den lille akrobaten och hans mamma :)

2011-12-22 @ 14:37:47
Postat av: Aurora

Du är superduktig på att bära bebis! Vet att du vill ha ut honom efter nyår men enligt min beräkning är han redan ute om 8 dagar!! Kan du förstå det hihi :-) Kram på dig! Passar på att önska God Jul samtidigt eftersom vi åker norröver i morgon bitti!

2011-12-22 @ 18:29:45
Postat av: Ladybond

Mehm guuud vad du är otacksam. Haf man mist barn så får du aldrig mer gnälla någonsin.



Visst är det rubbat att det ska behöva vara så-som om man belv en superkvinna bara för att man mist -när man i själva verket bara gick mer trasig? så borde man ju få gnälla mer?



Visst är det konstigt? Och vart kommer det ifrån?



Du vet ju hur gärna jag vill ha en tjej till...?

Och ändå--ändå är det så så så ,många som tycker jag ska ta det jag får-vara tacksam för ett levande barn-tydligen bara de som aldrig mist som får rättigheten att ÖNSKA vad de vill. tycker det är trist och ledsamt att man inte får önska som man vill heller.. fast nu gör jag ju det ändå! :D Bra att vi är fler!



Så Maria. Din blogg. Gnäll tills du går av :)

Jag är här och tar emot det!



Massa massa kram och en riktigt superfin jul på dig nu!

2011-12-23 @ 17:08:41
URL: http://ladybond.se/
Postat av: Malin

Klart att man får gnälla! Det hör ju till en graviditet =)

2011-12-23 @ 18:53:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0