Att få sörja mitt i glädjen

Igår tog vi oss tid för Klara och Gustav. Vi avsatte tid att sörja. Precis som Auroran sa att vi skulle göra. Vi kröp ner i sängen redan vid nio och kollade på bilderna och pratade om dom. Många tårar blev det. Bilderna väckte så många hemska minnen och det är svårt att förstå hur fruktansvärt dåligt man mådde i början. Aldrig mer vill jag uppleva något liknande. Det är tur att bilderna från förlossningen finns. Jag minns nämligen inte så mycket. Var däckad av morfin. Och dom där dygnen vi befann oss på sjukhuset, man var där men ändå inte. Chock kallas det nog. Blev extra ledsen när jag såg bilden då KJ och jag hade lagt på locket på kistan. Minns hur svårt det var att säga hej då en sista gång. 

Lillen, som alltid bråkar på kvällarna, höll sig lugn igår. Han förstod nog att han skulle hålla sig lite i bakgrunden så mamma och pappa fick ägna lite ostörd tid åt storasyskonen.

Älskade fina barn vad vi saknar er! Helt obegripligt att det har gått över elva månader sen ni föddes. All kärlek till er!

Kommentarer
Postat av: Aurora

Det låter som ett mycket klokt råd, att ta sig tid att sörja och låta det få ta plats hos er även fast så mycket annat händer er just nu. Många kramar <3

2011-12-08 @ 21:30:06
Postat av: Annika

Ja, fy så tufft ni haft det. Jag hoppas verkligen att ni slipper mer av den varan. Nu ska det bara vara glädje framöver. Goaste, finaste Klara och Gustav. Jag är så glad att jag var där då och fick träffa dom, mina så otroligt fina barnbarn. De ligger mig så varmt om hjärtat.

Ja, lillkillen i magen kände helt säkert av stundens allvar. Är i spänd förväntan på att få träffa honom oxå.

Bamsekram till hela lilla familjen.

2011-12-08 @ 21:52:32
Postat av: Jenny

Jag har så svårt att sätta mig och tänka tillbaka "på riktigt", för jag vet att det gör så ont.. Men det är säkert nyttigt!

2011-12-08 @ 23:16:43
Postat av: Mona-Lisa

Åh, vad fina ni är! Så kloka och förståndiga! Klara och Gustav väntar också på att lillebror ska komma fram efter nyår!!! (Den tredje, har jag tänkt....) De fick en fin stund med mamma och pappa när ni ägnade all tid åt dem!!!

MÅNGA KRAMAR

2011-12-09 @ 07:53:35
Postat av: Annica

Jag tycker det är svårt att få ihop livet med både saknaden efter flickorna och glädjen för lillasyster, låter som ett mycket klokt råd att ta sig tid för sorgen för annars så blir det aldrig riktigt att man släpper in saknaden och tillåter sig minnas..

Jag känner att mina världar krockar nu när årsdagen närmar sig och jag tror att jag också ska försöka göra som ni,gör tid för storasystrarna..



kramar till er båda

2011-12-09 @ 12:16:01
URL: http://kolbengtsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0