Den sköra tråden

I lördags sändes en dokumentär om för tidigt födda barn. Jättebra! Alla fina barn och deras föräldrar. Och en sak som jag uppskattade väldigt mycket var att de visade både lyckliga och olyckliga slut. För som vi alla vet numera slutar det inte alltid bra. Fint av föräldrarna att visa sina fina barn som tyvärr inte klarade sig och bra av SVT att inte dölja barnen. För döda barn är inte hemska. Dom är fina små barn. Och det ser ut som dom sover. Men gud vad jag grät. Jag förflyttades tillbaka till sjukhuset, och alla känslor jag hade där kom tillbaka. Den rekommenderas starkt och kan ses här.


Kommentarer
Postat av: Vocalissa

Jag satt också och grät mig igenom den. Väldigt bra dokumentär och precis som du skriver så uppskattade även jag att de visade både lyckliga och olyckliga slut. Kram!

2011-06-13 @ 20:08:59
URL: http://vocalissa.wordpress.com/
Postat av: Mona-Lisa

En väldigt fin och stark dokumentär. Många tårar.

2011-06-13 @ 21:21:02
Postat av: Annika

Ja, jag såg den oxå och hoppas att väldigt många andra gjorde detsamma. För den visar ju vad det handlar om. Precis som du skriver så är det bra att de inte bara visar lyckliga slut, även om man bara vill ha sådana. Men så bra är ju inte livet, tyvärr. Bamsekram till dig och Pyret!!!

2011-06-13 @ 21:56:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0