Ultraljud 3

Ultraljud är nervösa. Idag blev det tårar igen. Både av nervositet och lättnad av att allt såg bra ut. Barnmorskan var jättebra. Det var både KJ och jag rörande överens om. Det började med att hon sa att jag hade varit med om en för tidig förlossning. Hon sa aldrig det där äckliga ordet missfall. Och hon var så lugn och snäll och sa att vi fick komma när vi helst ville. Låter bra det, för jag vill ha koll på moderkakan så den fungerar. Bad om att få henne vid alla andra ultraljud också. Hoppas jag kan få det.

Pyret hade växt på sig fint och var dubbelt så stor som förra gången. Vår stora lilla krabat var nu hela 4 cm lång från rumpa till huvud och sprattlade så fint. Vi fick även höra hjärtljuden. Fantastisk känsla att få höra hjärtat slå på en så liten krabat.

Moderkakan låg tyvärr i framvägg. Det gillar jag inte alls eftersom det kan dröja innan man känner rörelser då. Och så blir det hälften så mycket rörelser och sparkar nu eftersom det (tack och lov) bara är en bebis. Kommer säkert noja ihjäl mig över det.

Tyvärr blev det inga bra bilder. Men jag bjuder på Pyret i vecka 10+5 ändå. Huvudet är till vänster. Den lilla pluppen som sticker upp i mitten är en arm.


Kommentarer
Postat av: Annica

jag grät också på vårt ultraljud,båda..Det går som bara inte att låta bli,det är en sån laddad stund,både av spänning och oro..



Hjärtljud är magiska..



Jag kan säga att jag först trodde att det skulle vara mycket mindre sparkar när det "bara" är en men det kickar på för fullt så jag har inte märkt någon större skillnad men det lät inte roligt med moderkakan..



jag kommer inte i håg om jag sagt grattis så jag gör det igen,för säkerhets skull..Är så glad för er skull och det ska bli så roligt att följa dig i väntan på det lilla syskonet..



Kramar

2011-06-22 @ 21:11:54
URL: http://kolbengtsson.blogspot.com
Postat av: Annika

Synd att Pyret inte syns bättre. Men huvudsaken är att allt är bra. Det är det viktigaste. Så glad jag blir. Längtar så efter det lilla livet. Vem är du Pyret? Jag undrar så. kram!!!

2011-06-22 @ 21:45:49
Postat av: Maria

Tack Annica! Det är spännande att följa dig med eftersom du ligger före mig och har liknande bakgrund med Alva och Tyra.

2011-06-22 @ 22:18:51
URL: http://ensortsmamma.blogg.se/
Postat av: Liv

Pyret, Pyret!

2011-06-23 @ 09:22:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0