BF... eller inte

Idag är det 17 maj. Norges nationaldag och även mitt BF-datum enligt RUL. Fast BF gäller ju 40 fullgångna veckor. Och jag trodde aldrig på det datumet i alla fall eftersom jag vet på minuten när tvillingarna blev till. Dessutom hade dom redan varit här eftersom tvillingar nästan alltid föds för tidigt. Alltså känns det inte så jobbigt som jag trodde att det skulle göra. Det blir en dag som alla andra. En dag i min nya vardag.

Vardag. Det är ett "roligt" ord. När folk frågar om det är skönt att komma tillbaka till vardagen och att man måste tillbaka till vardagen för att gå vidare. Vadå vardag? Det här är min vardag. En vardag utan två bebisar som skriker, bajsar, kräks och inte låter mig sova om nätterna. Jag skulle göra vad som helst för att få ha det så.

Har pratat med min kontakt på skatteverket idag. Ska posta alla papper till henne nu. Födelsebevis, socialnämndens godkännande av faderskapet och det personliga brevet som säger att vi vill folkbokföra våra barn.

Fina småpluttar!

Kommentarer
Postat av: Annika

Ja, goa fina småpluttar. Vi saknar er. Om inte om hade funnits, så hade ni varit hos oss nu, små, mjuka, fjuniga, hel underbara små bebisar, Mia och KJ:s alldeles egna tvillingar , en ficka, Klara och en pojke, Gustav. Så himla mysigt det hade varit. Men nu fanns det tyvärr ett OM och det gick inte som det skulle. Varför? Det kommer vi alltid fråga oss. Bamsekram till dig Mia och dina älskade bebbar.

2011-05-17 @ 20:01:40
URL: http://ensortsmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0