Hemmahemma

Min syster fyller så nu är vi i Eskilstuna på storkalas. Eller varit, är hemma hos mamma och pappa nu. Roligt att leka med alla barnen. Kul att träffa alla. Fast jag märker att jag blir på min vakt när det börjar närma sig känsliga områden. Speciellt när det är människor jag inte känner. Vill inte få jobbiga frågor. Inte på kalas.

Var på stan också. Gillar inte att möta gamla kompisar och bekanta som går på andra sidan gatan som högt säger: Heeej! Är allt bra eller? Det känns så falskt och fel numera. Och visst är allt bra idag. Men ändå...

Härligt att vara hemmahemma. Det är så lugnt och skönt till skillnad från Stockholm. Man har det sällan lugnt och skönt när bor granne med Råsundaleden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0