Provocerande saker

Är lite småirriterad på saker. Läste i en tidning där dom hade intervjuat ett gäng gravida tjejer om när man skulle berätta om sin graviditet. Vissa sa att man skulle göra det när man helst ville och det tycker jag är helt rätt. Men alldeles för många sa om att dom hade berättat efter citat: "Dom magiska tolv veckorna." Tillåt mig att skrika!!! Det FINNS inga magiska tolv veckor! Ja, missfallsrisken minskar. Givetvis. Det vet jag också. Men det kan fortfarande gå åt skogen. Jag förstår hur dom tänker, jag tänkte likadant förut. Men eftersom jag har den erfarenheten jag har blir det fruktansvärt provocerande att läsa sånt. Och jag blir ledsen av att folk inte förstår att jag blir provocerad. Min kurator förstår.

En annan sak som jag är irriterad på är det här med hemmaförlossningar. Det pratades om det på nyheterna idag. Kvinnor som föder på sjukhus drabbas fem gånger så ofta av bristningar och andra komplikationer än de som föder hemma. Ja, det är säkert lugnt och skönt att föda hemma. Men var finns hjälpen om barnet inte andas när det kommer ut, eller om det uppstår komplikationer och det är aktuellt med ett urakut kejsarsnitt? Sånt provocerar också mig. Då tar jag hellre en bristning. Men det är absolut upp till en själv. De som vill föda hemma ska absolut få göra det. Inget ont mot dom. Alls! Men jag tänker då inte göra det.

Men jag har ändå haft en bra dag idag. Trots småirritationer. Provocerande irritationer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0