Pappa på pappret

I morse var vi på familjerätten. Vi skrev på papper om faderskapet eftersom vi inte var gifta när barnen föddes. Vi skrev också på papper om gemensam vårdnad. Helt sjuk! Vi har gemensam vårdnad om två barn vi aldrig kommer att få vårda. Klara Elisabeth och Karl Gustav. Vi skrev våra signaturer och grät en skvätt.

Imorrn ska jag ringa min kontakt på skatteverket och berätta att papprena från familjerätten är klara. Då kan jag skicka brevet med ansökan om att folkbokföra barnen, intyg på att dom har fötts och att KJ är pappa till barnen så dom registreras på honom också.

Har även pratat med en präst idag om minnesstunden som KJ och jag funderar över att ha. Vi ska få träffa henne på fredag och titta och prata. Det känns jättebra med en minnesstund. Hon förstår och dom som har mist förstår. Jag blir skitirriterad när folk låter skeptiska! Det är våra barn och vi vill göra det som känns rätt för oss, ingen annan.

Ikväll blir det En unge i minuten. Sova vid teven kanske?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0