Aurorabesök

Ligga och prata alldeles för länge när man ska upp kl 7 morgonen efter... Dålig idé. Speciellt när jag lyckades få till tre toabesök under natten. Är så tacksam att jag får sova så länge jag behöver vanligtvis. Vi var hos Aurorabarnmorskan imorse. Hon är toppen! Vi pratade om koll. Jag vill ha koll på förlossningen. Inte kontroll, för det kan man inte ha. Men jag vill ha koll. Dvs, jag vill vara vid medvetande och inte nerdrogad med morfin. Jag vill uppleva den här förlossningen. Och jag vill dricka. Inte bara ta in vatten i munnen och skölja och spotta igen. Visst upplevde jag förra förlossningen, alltför väl, men jag åkte liksom in och ut i nån konstig dvala hela tiden. Fruktansvärt obehagligt utöver allt annat som var obehagligt.

Tog mig vidare till min vanliga barnmorska. Allt såg fint ut. Sen hem och kollapsa i sängen. Sov tre timmar. Skönt! Ikväll får vi inte prata så mycket :-)

Kommentarer
Postat av: Annika

Ja, jag hoppas att du får en riktigt bra förlossning denna gång. En som du kan se tillbaka på med glädje.



Så bra att du somnade när du kom hem. Det behövde du.



kram, kram :)

2011-11-23 @ 18:17:37
Postat av: Mona-Lisa

Ja, det är tufft med tidiga morgnar... Det var nog en påminnelse om hur det kommer att bli om ett tag....

KRAM

2011-11-23 @ 18:32:55
Postat av: Aurora

Håller med dig, om jag någon gång blir gravid igen så vill jag inte vara neddrogad vid förlossningen. Kram på dig!!

2011-11-24 @ 20:53:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0