Intensiv dag

Full rulle hela långa dagen. Har inte rört mig så här mycket på nio veckor så jag är helt färdig i mage, rygg och fogar. Massor med sammandragningar idag. Men det är kanske inte så konstigt...

Var hos barnmorskan på förmiddagen. Sen kunde jag åka hem och vila. På eftermiddagen åkte jag till KS för ultraljud och läkarbesök. Tappen var 19 mm och oförändrad sen förra mätningen. Skönt att den håller sig stabil. Men både ultraljudsläkaren och min egen läkare tror att Lillen kommer att komma innan årsskiftet. Vi får se. Dom trodde ju inte att jag skulle nå vecka 28 heller... KJ och jag diskuterade väldigt mycket efteråt. Och känslorna är tudelade. Vi vill ju att det här ska ta slut så snabbt som möjligt. Man blir otroligt less på att sitta i den här sitsen. Men givetvis vill vi att Lillen ska hålla sig kvar många veckor till för att ha ännu bättre förutsättningar vid födseln.

Vi var kvar på KS för att gå på informationen om förlossningen där. Jättebra information och dom tog upp bra saker. Med "bra" saker menar jag att dom tog upp lite så här jobbiga saker också. Som inte är rosa och fluffiga. Men dom sa det på ett bra sätt som inte var alltför skrämmande för alla fluffisar som satt i publiken. Så ska det vara. Man ska kunna berätta om jobbiga saker utan att man känner att man skrämmer livet ut fluffisarna. Och min fina aurorabarnmorska som även jobbat 20 (?) år på neo pratade om vården för barnen som föds förtidigt. Enkelt och bra. 

Hon blev för övrigt jätteglad över att se oss där, och att jag fortfarande var gravid. Hon hade gått in i min journal igår och läst lite eftersom vi inte träffat henne sen jag låg inne. Hon ska ringa mig på måndag så ska vi boka en tid för att prata lite mer.

Var sjukt kul att se bukparaden på KS ikväll. Har aldrig sett så många stora magar på ett och samma ställe förut. :-)

Kommentarer
Postat av: Annika

Härligt att det ser så stabilt ut fortfarande. Jag hoppas att lillen får växa på sig i lugn och ro i din mage. Där är varmt och tryggt. Bra om han hinner bli tillräckligt stor, så att han inte måste ligga kvar på neo. Så även om det känns tungt, så håller jag tummarna för många fler veckor.

Maria, ta det lite lugnt nu, efter denna intensiva dag, så att kroppen får lugna ner sig.

Jättebamsekram från mamma/mormor Annika

2011-11-09 @ 22:17:56
Postat av: Mona-Lisa

Oj, vad mycket du fick vara med om på en dag!!! Det låter som om det var mycket positivt med alla möten. Roligt att läsa att aurorabarnmorskan var så glad för er skull och att hon ska ringa och boka tid med er igen!!

Heja på nu och låt Lillen vara inne i värmen länge än!!

KRAMAR

2011-11-10 @ 07:09:21
Postat av: Aurora

Vad bra att det har gått bra! Men haha har de en bukparad på sjukhuset? Låter väldigt roligt! Kram på dig!

2011-11-10 @ 22:45:28
Postat av: Carina W

Hej Maria! Jag är så otroligt glad för varje dag som går!! Mona-Lisa berättar troget och jag tänker på dig!! Stor kram! Carina

2011-11-11 @ 22:31:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0