Aurorabarnmorska

Idag fick vi träffa en barnmorska från Auroramottagningen. Hon var helt fantastisk och var med oss i 2,5 timma, två och en halv timma. Tack för vårdpersonal som tar sig tid! Vi pratade om Klara och Gustavs förlossning och jag grät och grät och grät. Det var länge sen jag tänkte så mycket på den och tog orden i min mun. Hann knappt säga hej innan tårarna började rinna. När Lillen föds vill jag inte vara nerdrogad med morfin. Jag vill minnas hans födelse. Och jag vill inte ha någon idiotläkare som skäller på mig när jag inte förstår vad han säger på danska.

När vi kände att vi pratat klart tog hon med oss en våning ner. Där finns Neo. Hon visade oss runt och förklarade allt från kuvöserna till kylen där man förvarar sin pumpade bröstmjölk. Det var lugnt och fint där nere. Inte alls så läskigt som jag trodde.

Nu är jag supertrött så jag hoppas jag får sova inatt. En kvinna med värkar låg och jämrade sig tvärs över korridoren inatt och lät mig inte sova så mycket. Men nu är hon borta så det blir nog lugnt.

Imorrn verkar det som att jag ska få göra ultraljud igen och mäta tappen. Ett positivt resultat betyder att jag får sova hemma i min egen säng. Det vore helt fantastiskt! Lite läskigt, men skönt!

Kommentarer
Postat av: Mona-Lisa

Vilken fantastisk personal det finns!! Vad skönt att hon hade så mycket tid som ni ville ha och behövde. Hoppas på ett bra resultat i morgon... Kram kram kram

2011-10-02 @ 19:58:45
Postat av: Annika

Så underbart att det finns så fantastisk personal, som denna Aurorabarnmorska. En prick i himlen för henne. Jag förstår att det kändes helt underbart att få prata med henne så länge. Att få "återuppleva" Klaras och Gustavs födelse. Det var nog ack så smärtsamt, men ändå "skönt". Att få prata av sig. Det gjorde nog gott för er.



Ja, usch, jag önskade så, där jag satt utanför och hörde hela förlossningen, att jag hade haft en trollstav och kunde ställa allt till rätta igen. Det som hände skulle ju inte hända. Det var så fel.



Nu väntar lillebror på att få göra entré. Men snälla, vänta många veckor... sedan är du så otroligt välkommen.



Imorgon hoppas vi på ett bra ultraljud. Nu får inget mer strula. Bamsekram!!!

2011-10-02 @ 20:58:10
Postat av: Aurora

Vad bra att du får gå och prata av dig hos en Aurorabm! De kan bara vara bra, eller hur :D Förstår att det var längesen du pratade om Klara och Gustavs födelse, då kommer tårarna direkt. Samma för mig! Stor stor kram!!

2011-10-05 @ 18:11:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0