Barnmorskesamtal

Talade in på min barnmorskas telefonsvarare för några dagar sen. Idag ringde hon. Eftersom jag inte kan ta mig dit ska hon skicka lite papper till mig. Bland annat moderskapsintyget så jag kan sätta igång nästa karusell med försäkringskassan. Hon bokade även in oss på dom tre föräldrakursträffarna. Den första som handlar om födandet är redan nästa vecka. Vi tänkte att det var lika bra ifall Lillen skulle vilja titta ut. KJ lät lite tveksam när jag ringde honom och undrade om jag verkligen skulle gå. Men jag tänker banne mig ta mig dit. Vill ha lite normalitet. Men vi får väl se vad min läkare säger på måndag.

Ska bli intressant att höra vad dom säger på föreläsningen om födandet. Frågade min barnmorska när jag träffade henne senast, vilket var i vecka 16, hur föreläsningarna fungerar. Om man ska presentera sig och berätta hur lyckligt gravid man är och att det är första barnet. Hon sa att det inte var så. Så jag hoppas man slipper presentera sig så jag slipper välja om jag ska säga att det är första eller tredje barnet. Ser iaf fram emot att få gå och känna mig normal. Hipp hurra för normalitet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0