Ursäkta för gnället

Har sååå tråkigt! Är sååå trött på att inte få vara vanlig. Jag hoppas måttet på nästa tappmätning är bra för då får jag komma hem. Visst, jag kan ligga här hur länge som helst om Lillen kräver det. Inga problem! Men hemma kan jag ändå leka "lite vanlig". Den här lilla bubblan jag lever i är ingen hit. För mycket onormalt. Vill vara normal och lyckligt gravid, utan skiterfarenheter som sänker en. Som gör att man stundtals blir bitter och cynisk. Nu är jag tack och lov inte sån så ofta. Men just nu, bara just nu, måste jag få kräkas ut lite gnäll. För det är banne mig inte kul att veta allt jag vet. Allt som kan gå fel. Minsta känning som gör att fantasin skenar fritt bland alla katastroftankar. Men ju längre jag går desto större chans har Lillen att klara sig och bli en frisk och söt bebis. Och det vill jag ju ha. Mitt egna lilla skrynkel.

Längtar efter att KJ ska komma. Han ska köra ut mig i solen. Ska bli underbart! För just nu vill jag krypa ur min egen kropp och gömma mig nånstans. Får krupp! Så länge roar jag mig med att titta på barnvagnar. Vill ha en fin barnvagn till min lilla skrutt!

Kommentarer
Postat av: Annika

Ja, kära dotter, förstår att det tär på humöret. Pratade nyss med dig i telefonen och berättade hur fantastiskt underbart det är ute i solen på vår baksida. Satt där och åt, 1 oktober, fantastiskt.

Hoppas att KJ kommer innan solen försvinner. För du behöver verkligen komma ut i solen och ladda dina batterier. Imorgon kommer hösten...iaf sämre väder. Puss och kram till dig och lillskrutten. Ja, KJ får vara med på ett hörn han oxå :)

2011-10-01 @ 14:15:07
Postat av: Mona-Lisa

Jag vet att du står ut med vad som helst för din lilla kille, men det kan ju bli lite enformigt..... Förra lördagskvällen tillbringade Annika och jag på ikea,Kungens kurva, sedan vi varit hos dig... premiär för lördagskväll på ikea. Idag har jag plockat 30 liter trattisar och ägnat em och kväll åt rensnig... har hälften kvar till i morgon. Vill du komma och hjälpa mig?!?!? Det var LYCKA att plocka så mycket!!!

2011-10-01 @ 20:28:04
Postat av: LadyBond

Hej på dig!



Det är inte så roligt att ligga på sjukhus och oroa sig för sin bäbis och höra vad andra alla gör hela tiden..när man själv har ett helvete..och inget annat kan göra..



Jag tänker på dig och undrar vad du gör hela dagarna.Om det är busshållsplatsväntan eller om det är tid som går bra och lagom.Om du kan få tiden att gå snabbare..och vad i så fall vad som gör att det går snabbare. I vilket fall så har du all min empati och omtanke och en gigantisk kram på du.



blomma till dig -,--;--{@



2011-10-01 @ 23:50:20
URL: http://ladybond.se/
Postat av: josefin

Hej hej josefin som e i samma sits här... Jag förstår dig verkligen... fy för dehär, ville också så gärna få vara normalt gravid å "fin" än så länge finns det inga hopp för mig att få komma hem dom vill ha kvar mig till v 30 eller nått så 4 v till.... nedräkningen har börjat.... Vill inget hellre än att ha mitt liv tilbaka... vi får väl glädja oss med att till jul är fi förhoppningsvis nyblivna lyckliga mammor eller normalt sprickfärdigt gravida... kram på dig!

2011-10-02 @ 13:08:35
Postat av: Angelica

Kramar till dig!

Man måste gnälla också så bara ut med det.

Hoppas du får komma hem snart, du kan ju lika gärna ligga där hemma, men då har du dit täcke din kudde din säng och soffa mm. Heja skarpt på tappen nu heja heja! Kram <3

2011-10-02 @ 13:16:28
URL: http://mittanglabarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0