Att stå ut

Det är jobbigt att vara ifrån varandra. Speciellt nu. Vi satt och pratade via facebook igår kväll och det var inget glatt samtal direkt. Vi pratade om hur jobbigt det är att försöka få ihop sorgen efter barnen och oron över Lillen och att inte kunna finnas där för varandra just nu. Att det är svårt att glädjas över saker och att man bara vill att tiden ska gå. Det är så orättvist att vi inte ska kunna glädjas på samma sätt som andra par som väntar barn. Det går nämligen inte, det är fullkomligt omöjligt. Jag frågade KJ vad som kändes jobbigast med graviditeten just nu. Han svar var kort och gott "Jag vet inte, jag försöker bara stå ut." Jag tycker det sammanfattar ganska hur det känns just nu när vi närmar oss tidpunkten för Klara och Gustavs födsel.

Men allt är inte pest! Jag är otroligt lycklig för varje spark jag får. Min älskade lilla skatt som bökar runt och har sig. Nu ska jag krypa i säng och då brukar det bli en väldans fart. Mys! :-)

Kommentarer
Postat av: Mona-Lisa

Jättemånga och långa kramar till dig!!! Vi ses i kväll!

2011-09-02 @ 07:10:35
Postat av: Annika

Kära dotter, du har det inte lätt nu. Som du sa, så närmar sig tiden för tvillingarnas födsel. Att du oroar dig är verkligen inte konstigt och att KJ är borta så länge just nu är ingen hit. Men jag hoppas ni kan ta igen lite av det när han kommer hem. Däremot låter det fantastiskt mysigt med allt sparkande i magen. NJUT av det allt vad du kan och sjung en sång för lillen. Ge honom en alldeles speciell sång, som får följa honom sedan oxå. Bamsekram. Vi ses i kväll!

2011-09-02 @ 08:04:36
Postat av: Annica

Det hjälper inte så mycket men jag kan ana vad ni går igenom just nu, är inte många veckor sen jag var där själv..

vad skönt att även ni verkar ha en livlig bebis, det gör ju att man i alla fall blir lite tryggare men helt trygg kommer vi aldrig att få vara..

Håller mina tummar för er..Kramar

2011-09-02 @ 11:15:08
URL: http://kolbengtsson.blogspot.com
Postat av: Maria

Annica: Tack! Jodå det hjälper att veta att någon förstår hur det känns. Vi har ju även liknande förluster. Kram!

2011-09-02 @ 11:32:13
URL: http://ensortsmamma.blogg.se/
Postat av: Terese

Jag har också varit där själv, men för fyra år sen. Har ju fått två barn efter vi miste våra tvillingpojkar. Och gud så oroligt det har varit när jag väntat dom. Men det gick bra iaf och det är så fantastiskt när det väl får gå bra. Jag önskar er all lycka med Lillen i magen.

PS. Mina barn har också varit väldigt livliga i magen, det kanske är för att påminna oss oroliga änglamammor att de är vid liv där inne. För att lugna oss lite iaf. Stor kram. Terese

2011-09-02 @ 19:55:36
URL: http://teresemittilivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0