Besök på gynakuten

Först tänkte vi åka in på måndag. Sen ångrade vi oss och sa att vi skulle åka in imorrn förmiddag. Det höll inte heller. Vi hade inte klarat natten. Så med nerverna utanpå, på gränsen till panik, åkte vi in till gynakuten nu ikväll. Vi fick högsta prio med tanke på vår bakgrund och fick hjälp jättefort. Behövde vänta max tio minuter. Vi är så tacksamma över den fantastiska vårdpersonal vi kommer i kontakt med som tar oss på allvar och ger oss vad vi behöver för att stilla vår oro. Läget var oförändrat sen igår vilket var otroligt skönt att höra. Då kan vi andas ut ett litet tag till. Men den här läkaren kunde inte heller förklara varför det hade minskt så mycket på så kort tid. Förhoppningsvis klarar vi av att hålla oss stabila till på torsdag när vi ska in på ny mätning.


Kommentarer
Postat av: Mona-Lisa

Vad skönt att ni får så god förståelse och att vårdpersonalen är så bra. Lugnande besked fick ni också. Känns lugnare här också....

2011-09-09 @ 06:55:57
Postat av: Annika

Kära dotter, varför måste ni få det så tufft, även denna gång? Det är så himla onödigt och orättvist. Men så härligt att ni blir så väl omhändertagna. Det är ju jättebra att ni kan känna den tryggheten, mitt uppe i allt elände. Måtte det lugna ner sig nu och att du får gå vidare i lugn och ro, fram tills det är dags. Jag önskar och hoppas det så. Bamsekram

2011-09-09 @ 07:45:56
Postat av: Melinda

Vad skönt att det är oförändrat och att ni får träffa sån underbar personal. Det betyder så otroligt mycket att dom tar en på allvar.

Usch vad jobbigt det är att vara så nervös hela tiden! Jag hoppas att veckorna går fort så v 23-25 bara flyger förbi.



Förhoppningsvis så fortsätter tappen vara oförändrad men om det skulle bli så att du blir inlagd runt v 23 så kan jag berätta att du kommer få 2 kortisonsprutor och antagligen ett dropp i 2 dygn som stoppar sammandragningar. Som jag förstått det så fungerar som en behandling till skillnad mot bricanylen som man får mer vid behov. För mig fungerade droppet fantastiskt bra, från att behöva 6 bricanylsprutor/dag till enstaka vid behov.

Håller tummarna att allt går bra och att ni känner att ni får det stöd ni behöver. Förstår verkligen att dessa veckor är fruktansvärt jobbiga men tiden går på något vis. Oavsett om du blir inlagd eller får stanna hemma så går veckorna. Jag har snart varit inlagd i 8 veckor och läkarna trodde inte att jag skulle komma så här långt. Så på något vis så går det! Nu är ni så nära 23+0 och bara det är en tröst. Då finns det i alla fall något man kan göra.

Å, vad jag håller tummarna för er! Nu tycker jag att det är vår tur att vi får med oss våra barn hem :)

Massor massor av varma kramar och tankar till er alla tre <3

2011-09-09 @ 12:19:22
URL: http://melindaeriksson.wordpress.com/
Postat av: Jenny

Skönt för er att ni får snabb o bra hjälp! Tänker på er o hoppas på att allt går bra! Massor med kramar...

2011-09-09 @ 18:48:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0