Inget händer

Inget dramatiskt har hänt och det är skönt. Har dessutom haft besök nästan hela dagen så den har gått så fort så fort. Fick till och med åka på en kort rullstolstur i korridoren idag och jag blev överlycklig över att få se vad som finns utanför dom här fyra vita väggarna.

Reagerar på en sak här bara. Fem av rummen i den här korridoren tillhör Anentalen, dvs dom som befinner sig i en liknande situation eller har någon annan graviditetskomplikation som gör att dom måste ligga här. Resten av korridoren tillhör BB, dvs familjer med nykläckta levande bebisar som skriker. Jag sa till en barnmorska att "Jaja, då är halva korridoren lycka och halva korridoren ångest då." Fick till svar att det inte var bara lycka på andra sidan utan att vissa drabbades av baby blues. Oj vilket problem... Stackars dom... Dom har sin verklighet och jag har min verklighet.

Förutom att jag har ett skötbord inne på rummet med blöjor och kläder har jag dessutom en garderob som är proppfull med babyboxar. Dvs såna här gratiskassar med babysaker som man får när man åker hem med sin levande lilla bebis.

Eh... Hur tänkte dom nu?


Kommentarer
Postat av: Annika

Jag är så glad för varje dag som går utan dramatik. Fortsätt så!!!



Ja, visst är det knepigt att de blandar er så + alla bebisgrejor på rummet. Det är ju verkligen opsykologiskt.



Kul med alla besök du hade idag, så att tiden gick fort coh du kunde fokusera på annat. Kram, kram!!!

2011-09-18 @ 22:45:12
Postat av: Mona-Lisa

Vad roligt att du haft fullt upp med folk hela dagen. Dessutom skönt att läsa att "inget hänt". Så vill vi ha det!

KRAM

2011-09-19 @ 06:59:48
Postat av: Frida (Mrs FTM)

Varje dag som går där inget hänt är bra, även om det kan vara tortyr att ligga där mellan 4 vita väggar med i bästa fall en liten tavla på väggen.



När jag låg inne så var det mammor med sina nykläckta i grannrummet och skötborde var alldeles utanför mitt rum, det var tortyr när man hade det så jobbigt själv. Skötbordet utanför kunde de inte göra något åt, men de fick faktiskt ta bort alla bebissaker från mitt rum, jag klarade inte ha dem där när jag inte hade min bebis, så det är något du kan kräva om du känner att det är för jobbigt.



Kram!

2011-09-19 @ 12:02:55
Postat av: LadyBond

Skönt att allt är lugnt.



Vad dumt, måste kännas jobbigt. Vi hade det så och vi låg inlagda på BB Uppsala och fick dela en litet hall med nyblivna föräldrarna, jag fick gå och kissa i hallen där det också fanns skötbord där de bytte blöjor på sina små, Kändes som ett helvete.

När vi skulle äta/Roger hämtade mat så var det föräldrar överallt med sina små boxar av plast.

Det var fruktansvärt. KK hade sommarstängt.

Ngn vecka efter eller så två kanske, fick vi byta rum med egen toalett, mer praktiskt när man läcker (rinner) fostervatten med..jag tror inte de tänkt alls. Om du känner att det känns jobbigt säg till dom att ta bort påsarna, ngn annanstans måste man väl kunna ha dom? Finns det ingen annanstans så kan du väl dela ut dom till dina vänner så du slipper ha dom på rummet? :)



Förstår att du stör dig, skulle jag med gjort, tycker det är okänsligt.. och vet de inte om din historik, en bm som säger så om baby blues? Till dig? Det är ju ruttet att de inte är pålästa eller visar mer sympati.



Hoppas allt annat är bra ändå, läser du ngt? Eller spelar tv-spel? Inget får tid att gå så snabbt som tv-spel.Och att resterande del av personal är fina mot dig! Annars ringer du mig så ska jag ringa och tala om ett och annat för dom. :D



Massa kramar och all min omtanke till dig!



2011-09-19 @ 12:24:22
URL: http://ladybond.se/
Postat av: christoffer Stella och Ebbas Pappa)

De är märkligt hur de tänker, efter att vi förlorat stella hade dom tänkt att vi skulle bo kvar i en förlossningssal...de var otänkbart från vår sida så vi fick flytta men ändå..De är märkligt hur de tänker men de som inte vet hur verkligheten är för en del verkar inte förstå tyvärr...

2011-09-19 @ 14:08:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0