Inlagd

Nej, det gick inte så bra... Är inlagd på KS nu med en tapp på 13 mm och funneling. Öppen 1 cm innefrån. Är i vecka 22+4.

Det finns inga ord för att beskriva den ångest jag känner över att eventuellt förlora Lillen också. Jag vet inte hur jag ska överleva förlusten av ytterligare ett barn. Känner mig 90% negativ och 10% positiv till att det här ska gå vägen. Dom negativa tankarna har redan hunnit till begravningen.

Vi måste ta oss till 24+0. Vi bara måste. Innan dess vill dom inte sätta in några medel för att rädda Lillen. Min dröm är att ta mig till 28+0. Vi får se hur länge det håller. Jag ligger i min säng. Ibland går jag på toa. Annars ligger jag här.
 
Om det här går åt skogen vill jag ändå att Lillen ska få leva en stund. Jag vill hålla min levande bebis i min famn, om så bara för en stund.

Eftersom jag själv har så svårt att vara positiv behöver jag alla positiva tankar jag kan få. Peppa mig nu!

Kommentarer
Postat av: SvXrt

Du är på rätt ställe nu. Det kommer gå bra, de har dig under uppsikt!

Ligg bara still och kräv bli serverad praliner!

Två veckor känns som en evighet men det kommer gå i en blink.

Vi tänker på dig och håller alla tummar och tår

kram

SvXrt

2011-09-16 @ 19:57:49
Postat av: Mona-Lisa

Maria!!!

Du ska ligga där i din sjukhussäng länge, många veckor!! Jättemånga!!! Då finns stort hopp för den lille, som vi alla längtar efter!!! Försök att skingra tankar genonm tv-tittande, internetkommunikation och allt vad det finns. Varför inte spela sällskapsspel, som du och mor gjorde idag. Jag kommer någon dag och spelar med dig!!!!

Hoppas några har möjlighet att besöka dig under veckan!!! Helgen är räddad av dina ljuvliga vänner, lördag och söndag inbokade, sa du!!!! Oh , vad härliga de är!!!

KRAMAR, jättemånga!!!!!!!!!!!!!!

2011-09-16 @ 20:04:20
Postat av: Annica

Gissa om jag fasat för detta inlägg, tystnaden kändes inte bra..Är så ledsen för att det var dåliga nyheter..

Men pepp var det du behövde, jag tycker att det är oerhört skönt att dom haft koll på dig och upptäckt det i tid,sängläge har räddat många små bebisar och jag hoppas så att det även hjälper er lilla kille..

Jag tror att ni är i goda händer och jag tror lillkillen är en kämpe, dessutom så har han två änglar som vakar över han och då måste det bara gå bra..



Det bara måste sluta lyckligt, även för er..Det måste bara vara er tur nu..



Känns inte riktigt som jag lyckas med peppandet men jag tror på er, jag tänker på er ofta och jag håller mina tummar allt jag kan att allt få gå bra, att dom upptäckte det i tid..



Många kramar till er och jag håller tummarna så hårt jag bara kan..

2011-09-16 @ 20:09:54
URL: http://kolbengtsson.blogspot.com
Postat av: Hannah

Åhh, jag vill ju peppa men jag sitter här och gråter istället. Varför gör de inget, något måste det väl finnas att göra!!!



Försök att vara så stilla som möjligt och ha de som är nära och kära nära dig så du inte känner dig så ensam!



Visst ska man försöka att tänka positiva tankar. Men om det ändå inte går så är det ju bra om du bestämt hur du vill att situationen ska bli, att du vill hålla ditt fina barn i armarna så länge som det går. Jag hoppas att du inte får hålla din lille knodd i armarna på många veckor! KRAM

2011-09-16 @ 20:11:39
URL: http://hannahsskrivterapi.blogspot.com
Postat av: Caroline

Hej Maria



Jag är här inne varje dag för att läsa om er lilla familj och er starka kämparglöd och ork att ta både med och motgångar. Ni är så starka tillsammans även om det inte känns som det nu. När jag läste inlägget om där din pojkvän bad dig använda ditt eget skelett log jag och tänkte att det ju precis är så det är, ibland får någon annan bära en del av ens tyngd när man inte riktigt orkar själv. Tänk att ni har det så fint att ni kan dela tyngden med varann och de fina människor ni har omkring er! När min mamma fick mig fick hon ligga på sjukhus från femte månaden för att jag ville titta ut för tidigt, och det gick bra (fast mina syskon fick leva på körsbärskräm i flera månader eftersom min far inte kan laga mat). Att ligga still när man inte vill är nog det tråkigaste som finns men jag är ju bibliotekarie till yrket så jag slänger gärna iväg bra boktips om du behöver det!

Jag kniper mina fingrar och tår och är med dig i tanken från Eskilstuna!

2011-09-16 @ 20:16:02
Postat av: Annika

Kära, kära dotter. Det här är så himla bedrövligt. VARFÖR?????? Varför kunde det inte bara få flyta på denna gång? Jag förstår att du mår mer än skit. Men du, de där 10% som du är positiv, dom får vi klamra oss fast vid. Det är inte kört än. DET MÅSTE GÅ BRA!!!!!! Vi tar en dag i taget. Varje dag är ett kliv närmare ett lyckligt slut. BAMSEKRAM!!!!

2011-09-16 @ 20:20:07
Postat av: Anonym

Å. Blir så berörd av detta. Har själv en prematurbebis hemma allt har gått bra men hon stannade i magen mycket längre än v28. Håller alla tummar för att allt ska gå bra!! KRAM

2011-09-16 @ 20:24:03
Postat av: Mona-Lisa

ÅH!!!!! Vad härligt att läsa så många peppande inlägg direkt!!! ALLA håller tummar och vill att allt blir BRA för er!!!!!

2011-09-16 @ 20:44:06
Postat av: Aurora

Nej nej nej vännen vad ledsen jag blir över att läsa detta! Vill bara att du och Lillen ska klara er igenom det här nu och att läkarna gör allt för er! Annars får de mig efter sig! KRAM!!

2011-09-16 @ 20:46:20
Postat av: Jenny

Känner med dig! Men du är på rätt ställe och det SKA gå bra. Tänker på er!

2011-09-16 @ 21:13:18
URL: http://prydh.blogg.se/
Postat av: Jenny

Det ska gå bra, jag tror och jag hoppas verkligen det! Jag tänker på dig och ger dig all min energi jag har!



Lillen - var stark! Vi vill såååå gärna träffa dig!



Sänder över massor med kramar och positiv energi till er!

2011-09-16 @ 21:25:08
Postat av: Melinda

Det SKA gå bra!!! Jag blev ju inlagd i v 22+1 och är nu i v 30+5, vem hade kunnat tro det?!

Det är jobbigt att inte veta hur det kommer bli men samtidigt är det bra. Bara för att tappen är kort nu så kan den bli längre, kan stanna av och hålla sig lika lång läääänge eller så kanske den fortsätter att kortas av men långsamt. Dessa tappar kan vara väldigt luriga och kan variera mycket från gång till gång. Det kan bero på hur barnet ligger, om man precis haft en sammandragning eller kanske suttit upp mycket så trycket ökat.



Det finns en tjej som jag delar rum med som haft prematura värkar sen v 26 och ligger nu öppen 3-4 mm och har gjort det i en vecka men än så länge är hon fortfarande gravid och är nu inne på 33+2.

En annan kvinna har nu legat med kort tapp i flera veckor men har nu lyckats ta sig förbi 28+0.

Man vet aldrig vad som händer.



Jag vet att det känns väldigt tufft just nu och det kan bitvis vara väldigt jobbigt att få beskedet du fått så tidigt i graviditeten och dessutom ska ställa in dig på en så stor förändring som inläggning innebär, men som alla läkare säger, En dag i taget. Du är på helt rätt ställe och du gör allt du kan genom att bara ligga. Försök att slappna av så mycket du kan och för mig har absolut den bästa insikten varit att jag kan inte göra mer än att ligga. Det är som sagt det absolut bästa du kan göra för din lilla kille. Att du ligger i sängen och ger honom fler dagar i magen som han kan växa till sig. Fira varje kväll eller morgon och känn att "Nu har det gått en dag till". Jag kommer ihåg att jag varje dag fick ett sms av mamma som påminde mig om att ännu en dag har gått, att dagarna står inte stilla och de rör sig åt rätt håll. Ännu en dag närmre mitt mål. Och varje söndag kommer Marcus med fika och vi firar att ännu en vecka har gått.

Jag håller alla tummar och tår att det ska gå bra för er. Ta en dag i taget och en vecka i taget. Varje dag är en stor triumf :)

Massor MASSOR av varma kramar från en annan sjukhussäng <3

2011-09-16 @ 21:29:32
URL: http://melindaeriksson.wordpress.com/
Postat av: Malin Hedström

Maria, jag ber till Gud att det ska vara lugnt. En timme i taget. Du är på rätt plats och det ska gå bra! Be ni med, om det känns ovant så är vi nog många som också ber för er. Det finns inger annat att göra, det sägs att Gud kan göra under! Alla kramar jag kan ge.

Malin Hedström

Ja

2011-09-16 @ 21:30:15
Postat av: Angelica

Sänder all min styrka till dig! Och som andra säger du är på rätt ställe. Nu ta vi en dag i taget, och gå på toa så sällan du kan om det hjälper. Försök komma på alla dom där filmerna och bökerna som du skulle sett eller läst, nu är det dax film och bok maraton.



Stor varm kram till dig!

2011-09-16 @ 21:58:25
URL: http://mittanglabarn.blogg.se/
Postat av: Angelica och Johan myrberg

Tänker såååå på er! Livet är verkligen orättvist. Men detta kommer gå bra, det måste det. Om många veckor kommer ni ha er friska, levande lilla pojk hos er, så ska det bli! Behöver du sällskap så ska ju vi till Stockholm nästa helg.

Ta hand om er! Många styrkekramar Angelica och Johan.

2011-09-16 @ 22:43:47
Postat av: violatricolor

Fina du, jag har tänkt så mycket på dig och jag hoppas verkligen att du når 28 v. Jag tror att sängläge kan ha god effekt! För varje dag som går är du närmare v 24 och 28. Håller tummarna för er!

2011-09-17 @ 00:07:16
Postat av: Marie

Jag hoppas det kommer gå bra för er verkligen!

Tappade mitt barn i Maj i år av proppar i moderkakan så vet hur de känns att tappa sitt barn. Det kommer gå bra för lillen i magen! Kämpa på ni är starkare än ni tror:) Även om de inte känns så! Kram

2011-09-17 @ 00:13:17
URL: http://mosterbi.blogg.se/
Postat av: Dessi

Håller med ovanstående kloka talare,du är på rätt ställe och sängläge har räddat många små bebbar. Håll ut!

2011-09-17 @ 11:04:49
Postat av: Vocalissa

Skickar varma tankar och kramar. Det här måste bara gå vägen! Håller tummar och tår för er.

2011-09-17 @ 15:46:35
URL: http://vocalissa.wordpress.com/
Postat av: Yenealems mamma

Hoppas jag kan sända dig många kramar och mycket styrka! Förlora inte hoppet. Jag tänker på dig och väntar att höra att allt gått bra i alla fall.

2011-09-17 @ 17:39:02
Postat av: grästuva

skickar varma starka och hoppfulla tankar. Du är på rätt ställe och det här ska gå vägen.

Håller tummar och tår för er.



Kram

2011-09-17 @ 18:35:39
Postat av: thessan

Min vän och spelkollega. Jag håller alla tummarna jag kan. Självklart kommer det att gå bra denna gång, det jag övertygad om. Kom ihåg att försöka att tänka positivt, även om det är svårt. Det smittar av sig till lillen som ligger därinne, och som INTE vill komma ut. Han kommer att göra allt för att vara kvar i din mage.

Jag säger som nån sa tidigare här. Spela sällskapsspel med alla som kommer upp och internet är ju fantastiskt tidsfördriv.:-) Nästa vecka när jag är själv,så kan jag komma upp och hälsa på om du orkar och vill.

Du ska veta att jag tänker på dig, och på KJ.

stora kramar till er båda.

2011-09-17 @ 19:08:45
Postat av: miak86 från Familjeliv

Hej!



Har följt din blogg ett tag och hoppades på att de raderna du skrivit inte skulle behöva bli skrivna.



Du är på rätt ställe och att ligga i sängen och titta på film och läsa bok är det rätta för att Er bebis SKA stanna kvar i din mage i många veckor till och bli stor och stark. Tänker på er och sänder styrka.



Jag hoppas att min läkare kan ge mig bra och lugnande besked på tisdag när jag ska tillbaka, annars kanske det blir sängläge på sjukhus för mig också. Är idag i v 22+2. Vill att liten i min mage ska stanna kvar så länge som möjligt och bli stor och stark.



Kram

2011-09-18 @ 08:51:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0