Kortisonspruta

Tappmätningen är flyttad till nästa vecka. Skönt! Jag var så glad på ronden i måndags efter att ha fått så bra resultat att läkaren tolkade det som att jag ville hem och därför speedade på nästa mätning och sa att jag ev skulle få åka hem. Skicka inte hem mig om det inte är säkert! Så i nästa vecka får vi se.

Fick första kortisonsprutan idag för att snabba på Lillens lungmognad. Sprutan var helt insane och låg på mitt bord medan jag åt mat. Skulle ringa när jag var färdig så skulle jag få den då. Haha! Kul att sitta och titta på den och veta vad som väntade. Vanliga sprutor är inga problem. Men blodprovsnålarna och den här nålen är inte att leka med. Gjorde ganska ont att ta den också. Spände som tusan i låret. Blir kul att ta den igen imorrn...

Kommentarer
Postat av: Annika

Jag är så glad att du slipper åka hem nu. Hoppas att de håller dig kvar även nästa vecka. Hur som helst så är det ju mycket tryggare att vara kvar där. Nä, sprutor är ingen höjdare. Men ack så bra att de finns. Kram!!!

2011-09-28 @ 15:40:51
Postat av: Mona-Lisa

Vad skönt att du får stanna kvar på sjukhuset. Det är ju den mest trygga platsen för dig och lillgrabben nu. Väldigt bra om du får stanna länge i deras vård!!!

2011-09-28 @ 17:45:30
Postat av: LadyBond

Hej Maria!



Vänta, du ville ju inte ha sprutan?

Missade jag om varför du ändrade dig? Hittar ingenstans..



Vill du berätta varför du ändrade dig?



Jag tog den då..när vi blev erbjudna den med Linnea men inte med Leia..

Men sen skrev du att det var massa biverkningar..

menade du för dig eller barnet då?

Och :) och svara gärna på varför du ändrade dig.



Jag kommer ju bli inlagd om det här går bra.

Och få det erbjudandet igen.

Desto mer man vet desto bättre beslut kan man ju ta :)



Stor kram och tänker på dig!



2011-09-29 @ 10:39:13
URL: http://ladybond.se/
Postat av: Maria

LadyBond: Jo, jag ville ta sprutan men inte för tidigt. Läkarna rådde mig att vänta eftersom man inte vet om den ger någon effekt så tidigt. Och eftersom kroppen inte visade tecken på att en förlossning var på väg så valde jag att vänta. Känns som helt rätt beslut.



Det var inte "massa" biverkningar. Men det hade något att göra med bebisens skelett att göra. Minns inte. Men fördelarna väger tusen gånger tyngre än de eventuella nackdelarna. Man vill ju ändå ha en levande bebis.

2011-09-29 @ 13:36:36
URL: http://ensortsmamma.blogg.se/
Postat av: Ladybond

Tack för att du svarade!



:)Ja, jag minns inte hur det var för mig när jag var inlagd riktigt och orkar inte leta eller söka heller.Jag vill dock minnas att jag skrev ned allt kring det.



Ja, exakt håller med dig helt och fullt.

Nu ska jag läsa mer. :)



Kram!



2011-09-29 @ 15:26:20
URL: http://ladybond.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0