Mycket information

Givande dag hittills. Först kom kuratorn. Hon skulle fixa så jag fick träffa en Aurorabarnmorska för att börja prata om förlossningen. Sen kom ronden. Fick veta att ett provresultat visar positivt på en basilusk och att det är därför cerklagefrågan varit så diffus. Jaja, men säg det från början då. Blir troligtvis piller mot basilusken nu i alla fall. Får se när nästa pillerburk kommer in om det ligger ett extra där. Till sist kom två läkare från Neo hit och vi pratade lite. Fick inte veta något jag inte visste redan men det var ändå skönt att dom tittade förbi. Det jag verkligen vet är att Lillen inte får titta ut på många veckor. Överlevnaden i vecka 23+ är 20 %. Komplikationerna för de som överlever ska vi inte ens tala om. Dom hoppades att vi inte skulle ses på länge.

Tillägg: Nu kom pillerdosan med två stora fina piller.


Kommentarer
Postat av: Mona-Lisa

Vad bra att du fått träffa flera personer idag och pratat med dem och fått ställa frågor. Sen hoppas jag att du får ha riktigt MÅNGA dagar på sjukhuset.

2011-09-21 @ 16:03:01
Postat av: Annica

Jag måste säga att jag är glad att du uppdaterar så mycket, tänker på dig mycket och det känns lite tryggt att veta vad som händer runt dig..



Måste säga att du fått en fin liten mage och jag hoppas det får växa sig större och jag hoppas verkligen att ni inte träffar lillkillen på många, många veckor..



Många kramar

2011-09-21 @ 16:27:44
URL: http://kolbengtsson.blogspot.com
Postat av: Lina

Som den nörd jag är, vill jag givetvis veta basiluskart och pillertyp. Vi kan ta det över telefonen.

Kramen

2011-09-21 @ 21:43:24
Postat av: Angelica

Så skönt att få läsa det du skriver tänker på dig så mycket då vi skulle följas åt, hoppas vi gör det många veckor innu. Ett lyckopiller till då hoppas vi på det! Heja heja!

Varma kramar till dig/er

Angelica

2011-09-21 @ 22:33:16
URL: http://mittanglabarn.blogg.se/
Postat av: Annika

Jag är så glad att du befinner dig där du är och blir så väl omhändertagen. Idag har du ju verkligen fått prata med en massa olika sjukhuspersoner om dina funderingar. Hoppas dina piller får fason på dig igen. Och lilleman: Fortsätt att ha det bra därinne i din mammas mage. Stanna länge!!! puss o kram

2011-09-21 @ 23:03:21
Postat av: Malin

Bra att allt är lugn och skönt! Jag drömde om dig i natt, jag drömde att det var vinter, du hade en gigantisk mage och jag och Liv va o hälsa på dig på sjukhuset. Fick bra vibbar! Heja heja lillen och stanna kvar där du är, länge! Puss o kram på dig o magen!

2011-09-21 @ 23:36:32
Postat av: Hanna

Det är inte ofta jag önskar mina vänner detta: Men fortsätt ha det tråkigt och händelselöst! I alla fall händelselöst, underhållen tycker jag att du ska bli. Heja Pyret och heja dig!!!

2011-09-22 @ 07:03:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0