Ovisst läge

KJ och jag var på sjukhuset igår för att mäta livmoderhalsen. Resultatet var inte riktigt det vi hoppats på. När vi var där för två veckor sen var den 50 mm. Nu var den 30 mm. Det är fortfarande ett bra mått men både vi och läkarna blev oroliga över att den minskat så mycket på så kort tid. Egentligen ska vi inte undersöka livmoderhalsen mer än varannan vecka men nu ska vi tillbaka redan på torsdag nästa vecka för att kolla ifall läget har förändrats eller är samma. Men vi kommer nog åka in på måndag ändå och kräva en akuttid. Jag har fått ut Bricanyl nu mot sammandragningarna, har order på att vila och fått en sjukskrivning på fyra veckor. Sen får vi se... På måndag har jag nått 22+0 och räknas då till förlossningen. Inte för att det har någon betydelse men det är ett delmål. Men det största nu är att komma till 23+0. Då sätter dom in starkare grejer (vad det nu är för något). Bland annat kortison för att Lillens lungor ska mogna snabbare.

Efter sjukhusbesöket igår grät vi mest hela eftermiddagen och kvällen. Livrädda för att förlora även denna lilla bebis.

Det enda jag kan göra nu är att göra så lite som möjligt. Så jag ligger här i soffan och det tänker jag göra. Men allt är så ovisst nu. Vi vet inte om livmoderhalsen kommer förkortas ännu mer eller om den håller sig.

Mycket tankar snurrar men jag kan inte göra något. Men vi håller hoppet och kör på allt vi kan.

Kommentarer
Postat av: Annika

Kära dotter, så himla onödigt att detta skulle ske. Skulle du inte kunnat få ha en lugn, stabil graviditet nu!? Du var ju orolig för denna vecka och blev det strul. MEN...vi håller alla tummar i hela världen för att detta ändå ska sluta lyckligt och det tror vi på. Hallå lillkillen därinne, se nu till att detta slutar lyckligt. Stanna därinne. Klara och Gustav vill inte att du ska följa i deras spår. De vill att du stannar här hos dina föräldrar. Dina storasyskon vill vara dina skyddsänglar. Men då måste du stanna kvar. PUSS O KRAM!!!

2011-09-08 @ 15:52:03
Postat av: Jenny

Vet ju inte hyr lång min tapp var från början, men när vi mätte den runt v.27, och sedan dess har den hållt sig så.. Hoppas att din också håller sig som den ska! Det ska gå bra!

2011-09-08 @ 18:21:45
URL: http://prydh.blogg.se/
Postat av: Hanna

<3 <3 <3

Du ska veta att jag håller tummarna för Pyret!

2011-09-08 @ 19:16:14
Postat av: hannah

Nej, vad är det jag läser!! Det får bara inte hända en gång till. Vila ordentligt så ska jag hålla min tummar och skänka dig varma tankar!!! Kram, hoppas att jag snart får höra goda besked, det får bara inte finnas något annat! KRAM

2011-09-08 @ 19:28:53
Postat av: Mona-Lisa

Goa vännen!!! Vila och ta det lugnt och jag håller alla tummar för att det går bra. Det GÅR bra!!! Ha en bra helg och så ser vi fram emot goda besked nästa vecka!!!

JÄTTEMÅNGA KRAMAR till er alla tre!

2011-09-08 @ 20:06:29
Postat av: Terese

vila vila vila. Det måste bara få gå bra för er den här gången. Håller mina tummar och tår för er

2011-09-08 @ 21:06:20
URL: http://teresemittilivet.blogg.se/
Postat av: Annica

Nä usch så jobbiga nyheter för er, skönt att dom tar hand om er och håller koll och jag håller tummarna för det bästa, och så lägger du dig ner och ser till att bli uppassad..Kramar

2011-09-09 @ 18:34:32
URL: http://kolbengtsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0