Stabilt

Tusen tack för alla peppande ord! Det värmer mer än ni kan tro.

Efter att ha känt annorlunda sammandragningar igår kväll som jag inte känt förut satte dom mig på Bricanyl. Förstod egentligen inte varför dom tog bort den från första början. Men jag återgick till det "normala" igen.

Läget är oförändrat vad jag vet. Dom ska göra en ny mätning på måndag eller tisdag och då hoppas jag det är lika. En läkare sa positiva saker vilket gjorde att jag kunde känna mig förhållandevis lugn i denna ovisshet om utgången. Fick lite mer hopp om att det här ändå kan gå bra.

L och M har varit här hela eftermiddagen och vi har suttit och snackat en massa skit. Precis vad jag behövde. En paus från mina tankar och bara få prata vanliga saker.

Så idag är allt inte nattsvart. Och snart kommer KJ och har lördagsmys med mig. Det här kom lite olägligt eftersom KJ är väldigt upptagen torsdag till söndag den här veckan. Men snart är det klart och då kan vi skapa oss lite rutiner kring hans besök. Det är tur att det bara tar 10 min att cykla hit hemifrån.

Nu längtar jag efter film och godis!


Kommentarer
Postat av: Camilla

Skönt att du känner dig lite mer positiv idag. Jag har tänkt på er hela dagen och önskar av verkligen att den lille bestämmer sig för att stanna ett tag till i din mage.

Jag har följt din blogg ett bra tag. Jag är själv mamma till ett barn i himlen.

Sköt om dig! Det kommer gå bra <3

Kram till er

2011-09-17 @ 18:55:33
Postat av: Melinda

Vad skönt att höra att det är stabilt :) Och vad skönt att få lite uppmuntrande ord från en läkare. Dom brukar inte strö dom omkring sig direkt så bara det är ju något positivt :)

Tänker ofta på dig och håller tummarna att det ser lika bra ut i början av veckan.

Massor av kramar

2011-09-17 @ 19:09:28
URL: http://melindaeriksson.wordpress.com/
Postat av: Malin H

Å vad glad jag blir av att höra det lite stabilare läget. Nu får ni ha en supermysig kväll och här kommer massor med positiv energi! Poff!!! Kram från gg-Malin

2011-09-17 @ 19:19:33
Postat av: LadyBond

Det var ett tag sen jag var här, det har varit mycket men jag har tänkt på dig ofta..



Tänker på dig extra mycket nu. Vet hur det känns att mista barn och ligga i veckor. Jag låg 11 veckor och 4 dagar. Fram till vecka 27. Tappen kan bli längre. Den kan nästan som åka litet hiss. Min var som en jojo, men det höll massa veckor.

Men det kan vara lugnt ändå.



Mina bästa tips är: håll dig varm om fossingarna, gosa/smek/klappa inte magen, det kan reta en känslig livmoder.Drick inget kallt. Och inte för varmt/hett/värmekudde på magen, (men inte kall heller.)

Men det kanske dina bm/läkare redan sagt? (Enn del bm är frikostiga med värmekudden men en del menar tvärtom. Så jag var hellre utan och hade den längst ner i sängen.)

Brickanyl för länge kan ta bort effekten. Men då pratar vi ca tre månader eller mer. Vill du fråga mig om nåt..så vet du vart jag finns.



Önskar med dig allt jag kan! Stor kram

Stor stor jättestor kram på du!



2011-09-17 @ 20:01:38
URL: http://ladybond.se/
Postat av: Angelica

HEJA HEJA HEJA!

Skönt med lite lung i all oro. Tänker på dig!

Kram

2011-09-17 @ 20:59:16
URL: http://mittanglabarn.blogg.se/
Postat av: Annika

Så skönt att höra att denna dag varit bra. Kanon att dina härliga tjejkompisar kom på besök, så att du kunde skingra tankarna en stund. Läkarbesöket var ju väldigt positivt, så nu får vi större hopp igen, underbart. Att kvällen med KJ blev kanon vet jag oxå. Ja, nu får ni umgås på ditt lilla sjukhusrum ett bra tag framöver, hoppas jag. Ju längre tid, dessdo bättre. Då hinner lilleman växa på sig bra. Kram, kram!!!

2011-09-18 @ 00:19:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0