Två veckor

Idag har jag legat två veckor i mitt rum här på KS. Hurra hurra! Tänk att allt är så lugnt. Så lät det nämligen inte när jag blev inlagd. Då var allt nattsvart och alla sa bara att "Vi får se hur det går, vi tar en dag i taget.". Nu tar vi visserligen fortfarande en dag i taget men allt är så lugnt att jag tror att det här kommer hålla länge till med vila och medicin.

Kortisonspruta nr 2 tagen. Denna gången i rumpan. Mycket "skönare" att ta den där. Lättare att slappna av. Men det gjorde sjukt mycket ondare efteråt. Satt och garvade flera minuter efteråt för att jag knappt kunde sitta. Nu är det över i alla fall.

Tycker fortfarande att det är jobbigt när vänner får barn. Det har ploppat ut några bebisar sista veckorna och det svider. Jättemycket! Folk har svårt att förstå att jag kan tycka så eftersom jag själv är gravid. Men att ligga inlagd på sjukhus pga hotande förtidsbörd gör det inte direkt lättare att var glad för andras skull. Istället blir jag bara mer avundsjuk för att dom har de så lätt medan vi får kämpa för att få en levande bebis. Varför ska det vara så orättvist? Varför ska det vara så vansinnigt svårt att få barn? Och jag kan inte förmå mig själv att säga grattis. Även om jag gärna vill säga det tar det emot för mycket. Jag blir bara avundsjuk. Därför är det ganska skönt att ligga här i min egen lilla bubbla där jag inte behöver låtsas så mycket. Här får jag vara jag.

En bit bort i korridoren ligger förresten en mamma som fått trillingar. Dom är pyttesmå och ligger på tvären i en gemensam bebisplastsäng. Dom är helt bedårande! Men jag har bara tittat på avstånd när dom var i köket. Det räcker så.

Kommentarer
Postat av: Mona-Lisa

Visst är det bra att du finns där du är nu. Länge till, förhoppningsvis. Skönt att du kan slappna av lite ibland också. Utom när du får kortisonsprutor...ha, ha... Må bra!!!

KRAMAR

2011-09-29 @ 15:26:08
Postat av: Ladybond

Massa kram..



Vi låg med på BB också..inget roligt utan skitjobbigt. Känner verkligen med dig. Verkligen!



Fresten vart ligger du? Jag låg i Falun först och sen i Uppsala..



2011-09-29 @ 15:28:25
URL: http://ladybond.se/
Postat av: Annika

Ja, hurra för att tiden går. Det känns mycket lugnare nu och så hoppas jag att det fortsätter.Vi längtar alla efter att du ska få uppleva lyckan av en egen levande liten bebis och jag tror bestämt att det blir så nu. Men jag hoppas att du får stanna där länge än, så att dom har dig och bebben under uppsikt.

Ja, många andra ploppar ut bebisar utan problem. Men du har nu fått se och lära om den andra sidan oxå. Den som vi inte hade så mycket koll på innan detta hände. Den sida som inte borde finnas. Men tyvärr gör den det. När du väl fått din efterlängtade bebis i din famn, så kommer du att kunna gratta de andra. De kanske förhoppningsvis kan förstå lite av din återhållsamhet. Tänk på hur du reagerade på andras icke-reaktioner när ni miste Klara och Gustav... Bamsekram!!!

2011-09-29 @ 15:51:43
Postat av: Maria

Ladybond: Ligger på Karolinska i Solna.

2011-09-29 @ 16:16:25
URL: http://ensortsmamma.blogg.se/
Postat av: Angelica

Heja heja på dig och lillen! Så skönt att få röra på sig lite!

Stor kram till dig

2011-09-29 @ 21:32:07
URL: http://mittanglabarn.blogg.se/
Postat av: Camilla

Härligt! Hurra för tiden som går och att det är lugnt. Tänker mycket på dig och lillen.

Stor kram

2011-09-30 @ 07:34:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0